Soacra ”Terminator” și nora ”caca”

Războiul rece noro – hitlerosocresc este aproape inevitabil. Iar ca să poți trece din statutul de noră ”caca”  la cel de noră ”cicea”, asta-i al naibii de greu! Ai nevoie de nervi de oțel și strategii inteligente.

Mama LUI.

Când te vede prima dată, ea deja caută calitățile negative pe care tu, ca o căscată, uiți să le ascunzi. Cu ochiul ei cel din ceafă te urmărește cum mesteci, cum mergi, cum respiri, cum ții lingura, cum te exprimi și în mai puțin de jumătate de oră ea a tras concluzia – nu ești nora potrivită!

Poți să fii tu cea mai educată și inteligentă fată, dar oricum nu meriți tu așa băiat ca al ei! Pentru că așa băiat ca al ei nu mai sunt! Al ei este singurul! – pentru ca baiatul ei e unicat. Și iaca băiatul ei a renunțat la niu-niu-niu-ul și țiu-țiu-țiu-ul matern și a preferat o fetișcană care o să-i ”strice” băiatul. Ce, fetișcana asta știe cât de greu, ea, mama l-a crescut pe ”băiețulul” ista? Știe cât de greu e să naști un băiat, să-l alăptezi, să-i faci clizmă când a îndopat prea multe prăjituri, să-i ungi cu zelioncă genunchii juliți, să-i calci chiloțeii, să-i miroși fiecare buzunăras, pe ascuns, în căutarea izului de prima țigărușcă, să te sperii când găsești în buzunarul pantalonilor un prezervativ, să plângi de emoții când intră la facultate, să stai trează până la 4 dimineața, când vine de la discotecă și să trăiești cu frica zilei în care va pronunța înspăimântătoarea frază: ”Mamă, eu mă-nsor!”

Ea este sigură că ”băiețelul” ei încă nu s-a maturizat, iar ”fata asta” în viața lui e doar o jucărie . A schimbat mașinuțele și trenulețele pe o păpușă. Pe o fetișcană. Da las că i-a trece lui, las’că mama o să-l ajute să belească bine ochii!

Și – începe războiul noro-hitlesocresc! De o parte a baricadei NORA, de cealaltă parte a baricadei – SOACRA. În mijloc – EL – generatorul războiului. Tot balamucul ista, poate fi oprit și dirijat de o singură persoană – NORA. Deși, aparent, ea este cea mai nepuncioasă și neimportantă, totuși, EA este GENERALUL care decide – atacă , sau capitulează. Momentul decisiv!

Pentru ca să câștigi războiul neînceput încă, ai nevoie de toată inteligența, de tot ce ai învățat la facultate, din relațiile cu lumea din jurul tău, din obiceiurile soțului, din gusturile și felul lui de a fi, din ceea ce și cum ți-a vorbit despre ”MAMA”. E ușor să-ți cunoști soacra ”citindu-ți” bărbățelul. Că doar el a fost crescut și educat de EA, după legile și principiile ei.

Dacă ești proastă și nu știi să elaborezi strategii  – ești pierdută! Dacă stai ca o momâie și nu intervii cu nimic – te calcă soacra în picioare și ți se suie nestingherit după gât. Dacă ataci și zepcăi ca o cățelușă – hana cu tine! Nu mai crești în ochii ei oricât de mult te-ai strădui după asta.

Generatorul războiului – EL, ”băiețelul” mamei, dacă-i băiat deștept – va ocupa o poziție neutră, totodată devenind și aliatul tău, asta fără ca socrița ta să-și dea seama în care parte înclină el.

Trebuie să știi – MAMA e prima cea mai importantă femeie din viața lui și abia apoi ai apărut tu…

Chiar dacă ea va fi răutăcioasă cu tine, el nu o va disprețui, pentru că ea este MAMA lui.

Să nu încerci niciodată să-ți întorci soțul împotriva mamei lui, pentru că riști să-l întorci împotriva ta.

Să n-o vorbești de rău. În gând poți să i te adresezi cu cele mai ”frumoase” cuvinte, poți s-o bagi și să-ți imaginezi scenarii macabre în care ea este protagonista, dar niciodată să nu dai pe fața ceea ce clocește în mintișoara ta.

Deși se poartă ca o nesimțită, arată-i respect. Astfel, într-o zi o să-și dea seama că din voi două, doar tu dai dovadă de maturitate.

Uneori e bine s-o faci pe proasta. ”Vai, mamă, ce plăcinte gustoase faci! Da cum faci aluatul?” Tu doar știi, plăcinte mai bune ca ale tale nu face nimeni, nici măcar soacră-ta cu toată experiența ei de viață. Dar să vezi cum își dă importanță când îți spune rețeta aluatului! De parcă în acel moment îți dă cea mai importantă lecție de viață! O mucoasă, o fetișcană are nevoie de sfaturile ei!

Implică-te în treburile casnice. Strange masa, spală blidele, ajut-o la făcut mâncare, dă-i ocazia să vadă că ești gospodină și că băiețelul ei nu va muri de foame și nu va trăi în mocirlă.

Nu te lăuda și nu te da mai deșteaptă decât ea. Trebuie să știi, în casa ei, mai deșteaptă decât ea nu-i nimeni!

La întrebările ei, nu da răspunsuri directe, eschivează-te de la răspuns, dă niște răspunsuri neutre. Nu știi la ce se gândește atunci când te întreabă:”când vreți să faceți un copchil?” Poate vrea sau poate că nu vrea să devină bunică. Fii deșteptățică și las-o pe ea să deschidă cărțile. Află-i părerea, pentru ca pe viitor să știi cum să-i aduci noutatea cea mare, să știi să-i dai informația asta astfel, încât s-o faci să plângă de fericire.

Cucerește-ți socrul! Este singurul care poate s-o manipuleze pe soacră-ta și să încline balanța în favoarea ta. Părerea lui contează foarte mult, așa că fii mâță blândă, mai ales că socrii de obicei sunt tare calzi la suflet, pașnici, primitori și binevoitori. În plus, îți va povesti întâmplări haioase din viața ”băiețelului” lui. Zâmbetele întăresc relațiile.

Iubește-ți soacra. Iubește-o așa cum e ea – posesivă, orgolioasă, nesimțită, înapoiată, atotștiutoare, băgăcioasă sau bârfitoare. Este mama LUI. Ea ți l-a făcut așa frumos. Ea ți l-a protejat de toate bolile,  l-a educat, l-a învățat, l-a alintat, l-a venerat și într-o zi ai venit tu și ai lăsat-o fără ”puiul”ei. Instinctul matern n-o lasă să renunțe atât de ușor în întâietatea din inima ”băiețelului ”ei și atunci ripostează – devine scorpie de soacră. Este un gest disperat de a i se permite să rămână în viața copilului ei cu orice preț! Ajut-o să facă asta frumos. Fi-i înțeleaptă, ia decizii corecte, fă-ți un plan de asociere cu ea, arată-i că ești pașnică și dezarmată în relația cu ea. Ajut-o să te accepte. Dă-i o șansă să treacă onorabil prin etapa când trebuie să-și arate ”spectacolele” de soacră.

Nu există soacre care nu pot fi reeducate de nurorile lor! Există nurori care n-au curaj, tupeu  sau minte s-o facă.

Chiar si soacrele TERMINATOR pot fi cumințite. Încetișor și strategic, ca și cum ai dresa o leoaică. Uneori este nevoie și de câțiva ani pentru ”dresaj”! A mea mi-a arătat tare mulți mânzi, uneori îmi venea să-i zic vreo două, de să i se ridice manca-n chept și părul din cap, dar mă uitam la ”puiul” ei, care a devenit ”puiul” meu și mă linișteam. ”Puiul” nostru știa că ”fetișcana” are și minte, iar conflictul soacră-noră va fi rezolvat pe cale diplomatică. Încrederea lui mi-a dat putere ca să ”dresez leoaica” mea timp de câțiva ani la rând.

Știu să obțin ceea ce vreau! Cu răbdare. Strategic.

Acum, din mulțimea de nurori, eu sunt cea mai iubită, cea mai gospodină, cea mai așteptată, cea mai bună mamă, cea mai bună soție. Socrul meu mă adoră și mă alintă. Soacra mea e pâine caldă când vin la ea în ospeție. Gata, s-a convins că ”băiețelul” ei a nimerit pe mâini bune. A înțeles că am fost aleasă pentru agerimea minții. Am dresat leoaica!!! EU! Doar eu am reușit ceea ce n-a reușit nici o noră! Dap, dragele mele, doar de voi depinde dacă sunteți nurori ”caca” sau ”cicea”.  Ați luptat pentru dragostea bărbățelului?! Luptați și pentru dragostea soacrei.

”Da nu-mi trebuie mie dragostea ei!” asta vreți să spuneți, nu? Pe mine m-ar durea să-l văd pe puiul meu suferind din cauza că noi două, cele mai importante femei din viața lui n-am găsit limbă comună. Mă duc la soacra mea o dată în vreo două luni, păi de ce să nu fie o întâlnire caldă și binevoitoare?! De ce să nu-i  dau posibilitatea ca să se simtă ”băițălu” mamei, să doarmă pe patul pe care a crescut, să repare împreună cu tatăl lui veceul, în timp ce eu cu mama lui trebăluim vesel la bucătărie?!  Vreau să-l văd fericit acasă la părinții lui.

Pentru EL am acceptat-o și pe EA. Cel mai drag, scump, iubit bărbat din lumea asta a fost conceput și născut anume de ea – de soacra mea. Pentru asta ea merită respectată. Pentru asta, merită ca nora ei să-i spună MAMA.

15 gânduri despre „Soacra ”Terminator” și nora ”caca”

Adăugă-le pe ale tale

  1. Exista, draga. Exista soacrele care nu pot fii reeducate, al caror caracter este atat de infect, ca nu poate fi corectat. Pentru ca baietelul lor ramane vesnic sub poalele mamei si tu devii inca de la inceput scorpia, oricat de mult ti-ai da silinta. Pentru ca-si baga coada si sora lui si cumnatele ei si tot neamul plin de oameni mai frumosi si mai destepti si mai atenti ca tine. Toti comploteaza impotriva ta. Care nu te ridici la nivelul lor indiferent ce-ai face. Le aduci luna de pe cer si nu straluceste suficient. Iti spun eu care am incercat toate metodele posibile si imposibile. 20 de ani. Dupa aceea am renuntat.

    Apreciază

      1. Ai avut noroc. Eu nu am reusit sa-l fac nici macar pe el sa ma considere o familie. Desi, s-au tinut cu totii dupa mine ca obsedatii pana am zis da. Le era teama ca ramane neinsurat…

        Apreciază

      2. Pai a fost un cerc vicios. Nu puteam fi fericita alaturi de el, daca nu ma placea ma-sa, tac.su, soru-sa si tot neamul. Scurt. Daca unuia din ei nu-i convenea ceva, eram jignita, umilita (public), marginalizata. Pana la urma a murit orice urma de sentiment frumos pentru el si am renuntat.

        Apreciază

      3. Ei, a trecut acum… de fapt mai sunt doar niste formalitati si sper sa acopar cu mantia uitarii tot. Abia astept 🙂
        Voiam doar sa subliniez ca uneori, indiferent ce ai face, nu ai cum sa-ti pastrezi familia, daca cel care ar trebui sa-ti fie alaturi, drept sot iti este de fapt dusman. Esti o norocoasa daca sotul tau e echidistant, nu atat mai mult daca tine cu tine.

        Apreciază

  2. De fiecare data cand ma uit la fecioru-meu dormind, sau cand este bolnav, sau cand scoate cate o perla de-mi cade maxilarul ma gandesc, da oare cum o sa fie nor-mea si cum am s-o accept, el doar e copilul meu, doar al meu, al meu si al nimanui altuia!!!!!!! Eu l-am crescut, eu nu am dormit noptile, eu am retrait, eu am plans, eu l-am pupat si suflat in fund, eu il educ asa cum imi place mie, eu sunt bratele din care vrea dragoste si ”hai sa ne iubim” de o mie de ori pe zi, eu sunt cea la care cauta alinare, raspunsuri, incurajare, afirmatii, sustinere, EU!!! Am o soacra tare, tare, tare, tare buna si inteleapta. Ea, care are doar un baiat si care a facut aceleasi lucruri enumerate de mine mai sus, a inteles ca daca vrea sa-si vada baiatul fericit trebuie sa se impace cu nora-sa. Mi-a spus asta din prima si am respectat-o din start, fara sa-mi dau seama despre ce vorbeste. Abia cand am si eu un baiat am inteles! Posesivitatea unei mame fata de baiatul ei nu dispare niciodata, trebuie sa stii doar sa ”te iei in maini” :)))) Subscriu sub fiecare cuvintel scris de Tarancuta Vesela….chiar sunt sfaturi care trebuie sa fie urmate de orice viitoare nora 🙂

    Apreciază

  3. Sunt soacre intre soacre si nurori intre nurori. Eu sunt una dintre nurorile care are noroc de o soacra intelegatoare, nebagacioasa, desi copchilul ei e cel mai cel, baietelul mamei e unicul la parinti si irepetabilul. Eu am acceptat asta si nu am incercat sa-i arat ca ii fur odrasla. Dar! Mai exista un dar si inca foarte important – El, obiectul razboiului. Depinde mult de el cum este, or e un papa lapte, dosit sub fusta mamei si atunci slabe sanse de reusita in fata soacrei ai, or e barbat responsabil si cu picioarele pe pamant si va intelege ca mama e mama si n-o poti inlocui si nici nu trebuie si alta e sotia, femeia vietii lui, mama copiilor lui, cu care trebuie sa convietuiasca frumos si in intelegere, fara sa lasa terte persoane, fie ea si mama sa se bage in familia nou formata. Caci e absolut natural sa se formeze noi familii, asa cum si mama lui a format cu tatal lui o familie. Deci in razboiul soacre-nurori, o mare atributie la inabusirea razboiului sau dimpotriva la declasanrea unui razboi o are si El. Din partea tuturor trebuie sa existe intelegere si respect si sa accepte fiecare dintre cei implicati si parerile celorlalti. Ca nora, incearca sa-i dai importanta mamei lui caci chiar daca e mai in varsta nu inseamna ca-i si proasta. Ca soacra trebuie sa intelegi ca copiii pleaca din cuib si isi urmeaza calea si nu trebuie sa pui bete in roate fericirii fiului. Si baietii in general nu trebuie cocoliti. Iar ca sot/barbat trebuie sa dai dovada de maturitate, responsabilitate. trebuie sa fii barbatul pe care sa se poata sprijini si mama, dar mai ales sotia.
    Eu mi-s o norocoasa. am un barbat, tulai Doamne.

    Apreciază

  4. nu am inca soacra, da cind voi avea, o voi iubi si o voi respecta. exact asta voi cere de la barabtu-meu in privinta mamicai mele. daca il iubesc pe el asa cum este, inseamna ca femeia ce a fost in stare sa-l educe anume asa, nu poate fi o femeie rea. in plus, voi fi si eu soacra si voi pretinde respect 🙂

    Apreciază

  5. Foarte bune sfaturi! Eu de barbat nu prea am avut noroc, caci avea multe „daruri” necurate,dar de soacra am avut, ma inteleg cu ea ca mama si fiica chiar daca nu mai sunt cu fiul ei, ma ajuta cind poate si isi iubeste nepotii la nebunie si chiar daca nu are uneori dreptate,mai tac si eu din gura,caci o stimez si tin mult la ea, totusi multumita ei am doi baietei ca doua flori,de nu era ea,nu erau nici ei! Cu sora lui ma impacam mai rau (gelozia ),dar in vre-o trei ani am reusit sa-i dovedesc ca nu-i iau locul in inima lu frate-so si acum chiar daca nu mai sunt cu el ,ea m-a invitat sa-i fiu martora la nunta) Asa ca cu rabdare si oleac de hitrie le izbutesti pe toate! Stiu ca voi fi si eu soacra intr-o zi si sper sa nu pierd 2 baieti ci sa mai am inca si 2 fete)

    Apreciază

  6. suntem cu sotul impreuna de 11 ani, deci e un pic de exprienta. am facut mai multe concluzii. in primul rind e mare noroc sa ai o soacra desteapta. o femeie desteapta stie ce si cum sa spuna ca sa nu supere prea tare, intelegind ca nora e inca tinara si are multe de invatat. in al doilea rind (cum ai spus si tu) sotul trebuie sa iubeasca si sa respecte atit pe maicasa cit si pe sotie. cu toate acestea cel mai bine te impaci cu rudele de la distanta. cu cit mai putin ai de impartit cu ei cu atit e mai fericita toata lumea :).

    Apreciază

  7. da tre sa ai noroc si de socru. 🙂 ca daca e la fel ca soacra ai nimerit „bine”. acu stam separat… da tot nu e bine… gaseste repede ce minciuna sa mai zica lumii despre ce fac sau ce nu fac. desi ea ca bunica isi vede nepotii o data in saptamina vara afara, iar iarna o data in luna, cred… desi sta peste gard.

    Apreciază

Hai, scrie, nu te rușâna!

Blog la WordPress.com.

SUS ↑