Vaselină pentru pochi!

Nu merg la Biserică și nu cred în pochi!
1. Pochii îs mincinoși. Spun că țin post, dar aproape toți au burduhane rotunde și mari. Ce, le-a crescut pân’cele de la salată? Ori poate de la cartofi copți? Of, matincă fac păcate…nu cumva îs balonați de la atâtea fasole…?!

Nu știu de ce, dar când îi văd rotunjori, mi-i și imaginez cum mănâncă un halip de carne unsuros și toată grăsimea li se scurge pe barbă, pe mâini, până la coate…

Bunica mea ține post, uneori post negru și din cauza asta o mai cert. Într-o zi îmi arăta ea mânzi că nu mănâncă zamă, că ține post, că ea mănâncă o coajă de pâine cu apa. Pentru că în postul precedent a avut probleme grave de sănătate anume din cauza alimentației, am amenințat-o că dacă nu mănâncă, îl sun pe popa satului. A râs mălăieț, fiind sigură că nu-s eu așa de nebună cum am vrut să par.  Oooof, când l-o văzut pe popa la poartă, Mămunea (bunica) s-o ascuns în potnaves. Am scos-o afară ca pe o școlăriță care tocmai a făcut o șotie. Cum a zis ea „o pozorăsc în fața preotului, că el o respectă și o are de fumeie înțăleaptă și gospodină”! Ei, s-o așezat ea cuminte pe taburetca din fața preotului , o pus mâinuțele pe genunchi și a ascultat atent cum polemizez eu cu popa satului. La început, popa se ascundea după deget, da l-am adus până la aceea că i-a spus lu Mămunea “apoi…mata dacă te simți rău, poți să bei șî olecuțî di lapti șî sî mănânși șî o bucățâcî di brânzî…”. Eu cred că el a ieșit ud în spate de la mine din ogradă.  În schimb, după asta, mămunica mea a păpat o farfurică de zamă și parcă am văzut-o mai îmbujorată și mai sănătoasă. O! Maladeață eu!

2. Pochii poartă zorzoane. Dacă stai să analizezi un hălățel de preot, el îi plin cu chetrișeli, strazuri și diferite ațâșoare strălușiti. Crucea de la gât plină cu ornamente sofisticate. Uneori mă uit la un preot și parcă văd un pom de Crăciun. Dacă Isus a avut straie simple și o cruciuliță de lemn, de ce preoții noștri batjocuresc credința cu cicele, magadeli, chetrișeli… ?

3. Pochii îs zgârciți. Ștergărele, șărfușoare, fețișoare de masă se pun “în mână la părintele”, că așa-I legea, că tre să faci pomană mai întâi cu preotul. La câte boarfe câștigă el cu preoteasa pe la slujbe și praznice (pomene) ar putea face donații săracilor din tot satul. Întotdeauna, de Paști, mă întreb…da oare ce face el cu coșărșili cu ouă, sacii cu colaci, ciocolatele, biscuiții și cotletele pe care oamenii le lasă pomană Bisericii…? Că la săraci nu dă nimic.

4. Pochii îs mai păcătoși decît noi, păcătoșii. „Hai fă-ni oleacă cu mâina, și, ți-i în padlă?”

– preotul homosexual de la Mănăstirea Tabăra, Orhei.  , “Da eu n-am niș o pensie, chi*dă măsî și mamî, cu condușerea lor în p*la me… stai oleacă, nu mă f*te…”  – preotul de la Bulboaca, prins beat la volan. “‘Am stat la masă, am șinstit, am glumit, că suntem oameni, chelea curșii”  – călugărul bătăuș și băgătoriu sub fustele enoriașelor de la Mănăstirea Căpriana. “Faceți liniște, că merge sfânta rugăciune”   – preotul care a omorât un copil din neatenție.

Preotul din sat nu-mi mai întinde mâna să i-o pup de când mi-a întins-o odată și i-am strâns-o bărbătește. De când am văzut câte poate face un popă cu o mână, nuș’cum, parcă ni-i greață…

Preoți adevărați, evlavioși, devotați credinței și oamenilor sunt foarte puțini. S-au rătăcit undeva printre pădurea de pocheraie hapsână, pentru care preoția este doar o meserie. Preoții adevărați au chipul cald, vorba blândă, sunt darnici, nu au Jeep, nu fug de reporteri, nu au castel, nu au amante, nu au vaselină, nu fac politică, nu organizează proteste, nu judecă, nu se închină la Est sau la Vest…Ei se închină doar lui Dumnezeu.

Nu cred în Biserică și pochi, dar cred în D-zeu și în puterea lui supremă, în mama și familia mea. Amin.

17 gânduri despre „Vaselină pentru pochi!

Adăugă-le pe ale tale

    1. da cu ce le’o confundat ca mi’i interesant si mie?? citez „Nu cred în Biserică și pochi, dar cred în D-zeu și în puterea lui supremă, în mama și familia mea. Amin.”

      Apreciază

  1. Era cândva preotul Vasile Petrache, la Biserica „Sfântul Nicolae” din Chişinău (pe lângă Ambasada Rusiei). A fost un om extraordinar. Mi-a acordat ultimul interviu cu 2 săptămâni înainte de a pleca în lumea celor drepţi…
    Am fost de câteva ori la el, pentru a-i cere sfatul în nişte situaţii în care credeam că unica soluţie e ştreangul. Şi el m-a ajutat…
    Acum, mai cunosc un preot, la o biserică din centrul Chişinăului – tare de treabă. Cu foarte mare regret ănsă am văzut cum se poartă cu el „colegii” săi, de la aceeaşi biserică…
    În rest, chestia asta cu preoţii este pentru mine un subiect prea… nu ştiu cum – încerc să nu discut despre ei… Dar îmi pare rău când îi văd pe la proteste sau îndemnând oamenii să voteze pentru unii sau alţii. Ei ar trebui să ne îndemne să credem în Dumnezeu.

    Apreciază

    1. Menirea preotului este de a ne indruma de a face bine,de a crede in ceva sfant.Dar e si El om si face multe pacate.Nu inzadat se zice:”Fa ce spune preotul,dar nu ce face El”.Despre preotul Vasile Petrache pot spune numai de bine,a fost om cult,intelegent si adevarat propovaduitor al credintei.Dar…a avut dusmani intre preotii ortodocsi ai Moldovei noastre si l-au „mancat’ de viu

      Apreciază

  2. Asta-i biznesul cel mai profitabil acum. Din pacate afacerea asta pierde foarte multi clienti cu metodele lor murdare de a scoate bani ori basmalute si mesaje politice.
    Adevarul e ca o turma de oi merita un cioban prost, de asta enoriasii sunt asa de loiali cu preotii.
    Eu am incetat sa mai intru in dezbateri cu ei pentru a le demonstra niste argumente elementare. Ei nu vor sa stie adevarul – el doare. Ei vor sa creada in povesti si ca cineva de sus le va mai da o sansa in alta lume sa fie buni. Alta sansa nu aveti, daca ati gresit aici, reparati acum.

    As scrie o carte despre tot ce simt eu despre asta, dar oamenii care au realizat schema preoteasca si asa isi dau seama fara carti 😉
    Acei care n-au inteles ca e o smecherie, merita sa umble in genunchi sa pupe poala preotului si sa se tot jaluie ca in viata sunt nefericiti si o fost voia lui Dumnezeu ca ai ignorat o vaccina si ti-ai imbolnavit.

    Pentru articol – Bravo ! Ignora haterii care o sa vina pe blog si mai scrie

    PS: Aestia care spun „religia si biserica sunt doua chestii diferite” ori „nu sunt religios dar cred in Dumnezeu” – pot sa inchida calculatorul si sa continue sa priveasca Nickelodeon.

    Amin!

    Apreciază

  3. parera mea este ca noi nu trebuie sa judecam preotii, chiar daca eu tot sunt rea pe preotii care deam fac bussines din biserica. La fel nu sunt deacord si nici cu exclamatia: eu cred in Dzeu, dar nu cred in pochi. Nici nu tre sa crezi in pochi. Tu vii la biserica ca in casa Domnului, roaga-te si du-te acasa. Nu este obligatoriu sa-i puchi mina preotului. Regula bisericeasca nu prevede asta, pupatul minii este o cutuma de pe vremuri, cind preotul era cel mai stimator om in sat si iaca oamenii in semn de respect faceau asta. Si nu e pacat sa nu-i puchi mina pokii, si nu e pacat sa nu pui bani in pusculita. Dar e mare pacat sa judecam preotii, credeti-ma ca ei stiu a se ruga pentru a li se ierta pacatele, dar noi simpli mireni raminem numai cu judecata. S-apoi fiecare va raspunde la judecata celor drepti!

    Apreciază

    1. Multumesc lui Dumnezeu ca in sat avem un preot care este bun si cuminte si il respecta toata lumea … dar iata ca oamenii buni nu prea au noroc in familie …. (sotia si fetele l-au parasit – stau la gorod – sa isi faca viata) da el sarmanu nu se plinge ..maninca ce apuca si ajuta pe toata lumea …scrie carti si face lectii la scoala. Sa ii dea Dumnezeu sanatate si putere …

      Apreciază

  4. „Preotul din sat nu-mi mai întinde mâna să i-o pup de când mi-a întins-o odată și i-am strâns-o bărbătește.” 😀 😀 😀 😀 ahahahahaha imi si imaginez ce ochi o fi facut

    Apreciază

  5. Si pe langa pomene si fel de fel de daruri mai si pun cate unlighenas pe sub fiecare icoana ca sa tot arunce lumea bani acolo din milostenie. Pochii is naglîie!

    Apreciază

Hai, scrie, nu te rușâna!

Blog la WordPress.com.

SUS ↑